کاهش درد با الکتروتراپی : الکتروتراپی یا طب الکتریکی که از الکتریسیته برای درمان درد، بهبود گردش خون، ترمیم بافت‌ها، تقویت ماهیچه‌ها یا تقویت رشد استخوان بدن می‌شود، استفاده می‌کند، شامل درمان‌های گوناگونی است.

تکنیک های غیر تهاجمی الکتروتراپی

تکنیک‌های غیر تهاجمی یا کم تهاجمی مثل الکتروآکوپانچر (EA)، تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (PENS)، تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) و همچنین جایگزین تهاجمی‌تر (SCS) و تحریک عصب محیطی (PNS).

کاهش درد با الکتروتراپی بطور معمول همراه با دیگر درمان ها بکار برده می شود. یک شکل غیر تهاجمی، الکتروتراپی مانند TENS میتواند همراه با فیزیوتراپی استفاده شود. جریان اعصاب حسی را تحریک می کند و به پیشگیری از رسیدن سیگنال های درد به مغز یاری می کند. این دستگاه همچنین به بالا بردن تولید اندورفین و انکفالین در بدن کمک می کند.

در صورت عدم موفقیت درمان TENS، می توان PENS را در امتحان کرد. در PENS، الکترودهای سوزنی کاشته شده جریان را به اعصاب یا ماهیچه های زیر پوست نزدیکتر می کنند. درمان برای نوروپاتی محیطی دیابتی بکار برده می شود.

کاهش درد با الکتروتراپی

تکنیک های تهاجمی

تحریک طناب نخاعی (SCS) جایگزین مناسبی برای اشخاصی است که درد گردن و کمرشان با جراحی یا دیگر درمان ها کاهش پیدا نمی یابد. ایجاد یک تحریک الکتریکی خفیف به اعصاب در امتداد ستون فقرات. SCS در حال حاضر 90 درصد از درمان‌های نورومدولاسیون را شکل می‌دهد. SCS یکی از تاثیر گذارترین ابزارها برای درمان دردهای عصبی است. محرک با ارسال مقادیر کمی انرژی الکتریکی به طور مستقیم به ستون فقرات، اطلاعات درد نامناسبی را که به مغز منتقل می‌شود، قطع می‌کند.

میدان عصبی محیطی نوع مشابهی از تکنیک است که در آن دستگاه‌های کنترل کننده پالس‌های الکتریکی در زیر پوست در ناحیه نزدیک به عصب درگیر قرار می‌گیرند. تکنیک SCS برای چندین دهه استفاده شده است و برای شرایطی مثل جراحی ناموفق کمر، رادیکولیت گردنی و کمری، نوروپاتی محیطی و سندرم درد منطقه‌ای پیچیده بکار برده می‌شود که تعداد آنها رو به رشد است. قبل از کار گذاری یک دستگاه دائمی، یک روش آزمایشی وجود دارد که به بیمار امکان می دهد مشخص کند که آیا دستگاه SCS موثر خواهد بود یا خیر.

پیشرفت الکتروتراپی

پیشرفت اخیر در الکتروتراپی شامل تحریک عصب واگ برای پیشگیری از تشنج و درمان افسردگی شدید است. تحریک عصبی می تواند درد مزمن را درمان کند، این فناوری میتواند درمان های دیگری را نیز ارائه دهد. به عنوان مثال، سیگنال دهی عصبی تا حدودی التهاب را کنترل می کند، که نشان می دهد تحریک عصبی ممکن است به درمان اختلالات التهابی مثل بیماری کرون و آرتریت روماتوئید یاری کند.

هم اکنون ، تحقیقات بالینی برای تشکیل نقش سیستم عصبی در بیماری، و همچنین در مطالعه نقش الکتروتراپی و تحریک در درمان آرتریت روماتوئید، بیماری‌های مزمن پزشکی از جمله دیابت نوع 2، مشکلات خودایمنی و غدد درون ریز در حال انجام است.