فیزیوتراپی گردن درد : گردن درد می تواند یک مشکل به شدت ناراحت کننده باشد. برای پاسخ به برخی از سوالات رایج در رابطه با فیزیوتراپی گردن درد، مطالب این برگه را مطالعه بفرمایید .

گردن شما از 7 استخوان کوچک (مهره) تشکیل شده است که روی هم قرار گرفته اند. این استخوان ها توسط دیسک هایی از هم مجزا شده اند و توسط تعدادی ماهیچه گوناگون احاطه شده اند. گردن شما بسیار مهم است زیرا سر شما را پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد سر را برای دیدن به اطراف بچرخوانید.

گردن درد ممکن است ناشی از عوامل گوناگونی باشد. این اجتمال وجود دارد گردن شما به طور ناگهانی آسیب ببیند، مثل ضربه در اثر تصادف رانندگی یا فرود آمدن چیزی سنگین روی سر . گردن درد همچنین می تواند در طول زمان ایجاد شود، مثل مشکلات در ارگونومی در طول روز یا آرتروز.

فیزیوتراپی می توانددر بیشتر شرایطی که منجر به گردن درد می شود کمک کند.فیزیوتراپی به طور معمول شامل ترکیبی از درمان دستی (دستی) مثل ماساژ، تحرک مفاصل یا دستکاری و همچنین تمرین درمانی مثل دامنه حرکت و تقویت است. در بعضی از موارد، فیزیوتراپیست ها از سایر اشکال درمانی مانند طب سوزن خشک ، نوار چسب و TENS نیز استفاده می کنند.

درد گردن می تواند علائمی در سایر قسمت های بدن ایجاد کند

زمانی که گردن درد دارید، غیر معمول نیست که در ناحیه شانه، بالای کمر یا بازوها نیز درد داشته باشید. این به عنوان درد ارجاعی شناخته می‌شود و وقتی اتفاق می‌افتد که سیگنال‌های عصبی در مسیر رسیدن به مغز شما با هم مخلوط می‌شوند. این علائم می تواند منجر به سردرگمی در مورد محل واقعی مشکل شود.

معمولاً  مشکلات در گردن نیز با سردرد همراه است، این علامتی است که به‌ خوبی به درمان فیزیوتراپی پاسخ می‌دهد. در موارد نادر، گردن درد که با فشار یا تحریک عصب همراه است نیز میتواند به بی حسی یا ضعف بازو منجر شود. یک فیزیوتراپیست به طور ویژه آموزش دیده است تا تمام این علائم را بررسی کند و درمان مناسب و موثر را توصیه کند.

فیزیوتراپی گردن درد

فیزیوتراپی گردن درد می تواند کمک کننده باشد؟

صدماتی که در نتیجه حرکت تند سر و گردن رخ می دهد. متداول‌ترین روشی که این اتفاق می‌افتد، تصادف با وسیله نقلیه موتوری است، ولی می‌تواند در بعضی ورزش‌های تماسی یا در نتیجه سقوط نیز رخ دهد. این آسیب‌ها معمولاً با درد و سفتی در گردن همراه هستند، ولی این احتمال وجود دارد که باعث سردرد و سوزن سوزن شدن در بازوها نیز شوند. در موارد جدی، میتواند شکستگی در استخوان های گردن وجود داشته باشد، پس همیشه عاقلانه است که پس از این نوع آسیب ها در اسرع وقت توسط یک فیزیوتراپ یا پزشک ارزیابی شوید.

درمان فیزیوتراپی اختلالات مرتبط با حرکات سریع شامل درمان عملی برای کمک به کم کردن درد و بازگرداندن حرکت است. تمرینات برای بازگرداندن عملکرد؛ و بازآموزی عضلات برای بازگرداندن قدرت و استقامت. آسیب حرکات سریع می توانند برای مدتی باقی بماند و اگر به خوبی درمان نشوند، بسیار ناتوان کننده هستند. پس، مشاوره زودهنگام همیشه بهترین گزینه است.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی «دیسک ها می‌لغزند» یا «برآمدگی» دیسک در گردنم ایجاد می‌شود؟

دیسک لیز خورده یک تصور اشتباه رایج است. دیسک های گردن (و بقیه ستون فقرات) کاملاً توسط رباط ها در جای خود چسبیده اند و به طور ایمن به مهره ها متصل می شوند. دیسک ها حرکت نمی کنند. ولی ، بعضی وقت ها می توانید آنقدر به آنها آسیب بزنید که باعث “برآمدگی” یا “فتق” آنها شود و مفاصل و اعصاب اطراف را تحریک کند. این می تواند باعث درد شود و به طور بالقوه به مشکلاتی در ریشه های عصبی ستون فقرات شما منجر شود که گاهی اوقات به علائم بازو منجر می شود که در بالا توضیح داده شد. در بیشتر موارد، دیسک ها با ترکیبی از زمان و درمان فیزیوتراپی بهبود می یابند. آنها به ندرت به مداخلات دیگری مثل جراحی یا تزریق نیاز دارند

دلایل دیگری نیز برای گردن درد وجود دارد، بنابراین همیشه ایده خوبی است که از کسی که می داند در حال انجام چه کاری است راهنمایی بگیرید.