تسکین درد با تکارتراپی : درمان تکارتراپی نوعی گرمادرمانی درون زا (با ایجاد گرما در داخل بدن است که شما را التیام می بخشد) بر اساس امواج رادیویی است. همچنین به عنوان “انتقال الکتریکی خازنی و مقاومتی” نیز شناخته می شود. از دیگر انواع لیزر درمانی می توان TENS و PEMF نام برد که از طول موج های متفاوتی استفاده می کنند. همچنین در بین ورزشکاران تکارتراپی محبوب برخوردار است.

تسکین درد با تکارتراپی چگونه است

تا به حال شده که ضربه محکمی به زانوی خود وارد کرده و سپس آن را مالش دهید تا درد از بین برود؟ درد در واقع از بین نمی رود. اتفاقی که می افتد این است که اعصاب اطراف توسط اصطکاک تحریک می شوند و سیگنال درد از زانوی شما گیج می شود. درد ثابت می ماند، ولی مغز آن را به اندازه کافی ثبت نمی کند. زمانی که تحت درمان تکارتراپی قرار می گیرید، یک سر الکترود در محل درد شما قرار می گیرد و شما احساس گز گز می کنید. این گز گز همان اثر را ایجاد می کند و برای درد بسیار شدیدتر عمل می کند. این تحریک عصبی می تواند مانع از ترکیب اعصاب شما در اثر درد اولیه شود و می تواند التهاب را کم کند ، پس درد را کاهش می دهد.

علاوه بر این، گرما متابولیسم سوخت و ساز آن محل را تسریع می کند. این باعث می شود خون سریعتر جریان یابد و اکسیژن بیشتری به بافت برسد. نتیجه این است که اکسیژن بیشتر و سایر خواص درمانی سیستم های طبیعی بدن شما به سرعت به محل تزریق می شود. گرفتگی و درد ها نیز با سرعت بیشتری حذف می شوند. نتیجه کلی این است که درد شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و آسیب سریعتر بهبود می یابد.

تسکین درد با تکارتراپی

تکارتراپی به ویژه برای تسکین درد و اهداف ضد التهابی مفید است. برای درمان بیماری های حاد یا مزمن در عضلات و مفاصل استفاده می شود. این فناوری به شکستن دایره باطل درد/التهاب/سفتی، تخلیه افیوژن، بهبود تحرک مفاصل و بهبود روند بهبود کمک می کند. کاهش زمان بهبودی، بازگشت سریع به فعالیت های عادی.

تکارتراپی توسط ورزشکاران حرفه ای استفاده می شود

درمان تکارتراپی در بین ورزشکاران حرفه ای به ویژه دوندگان بسیار محبوب است.

تسکین درد با تکارتراپی : اگر آسیب بر اثر دویدن دارید و مسابقه بزرگی در راه است، می توانید بیایید و خودتان دستگاه تکارتراپی را امتحان کنید. این دستگاه متشکل از پدهای الکترودی است که فناوری‌های الکتروتراپی را ارائه می‌کنند و همچنین با تکنیک‌های دستی که برای انجام آن‌ها نیاز به فیزیوتراپیست دارند، پشتیبانی می‌شود. شما می توانید یک درمان 30 دقیقه ای انجام دهید تا ببینید آیا به شما کمک می کند یا خیر.

درمان تکارتراپی را امتحان کنید

اکنون که شما بیشتر در مورد درمان تکارتراپی می دانید، شانس بیشتری وجود دارد که واقعاً درد شما را تسکین دهد. درد هر کس کمی متفاوت است، پس توصیه می شود به یک فیزیوتراپیست معتبر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که بهترین برنامه مدیریت درد و بهبودی را برای خود دریافت می کنید.

کلینیک فیزیوتراپی صبا سلامتی با استفاده از جدیدترین متد های درمانی و بروز ترین تجهیزات فیزیوتراپی آماده ارائه خدمات تسکین درد با تکارتراپی میزبان شما هستیم.