ارگونومی صحیح انجام کارهای روزمره : چند نکته و ترفند مهم برای کمک به شما در برای داشتن ارگونومی صحیح انجام کارهای روزمره در خانه و محل کار .

از قانون 20/20/20 پیروی کنید

به ازای هر 20 دقیقه نگاه کردن به صفحه کامپیوتر، باید 20 ثانیه به چیز دیگری در 20 فوت دورتر نگاه کنید. این به ماهیچه های چشم شما استراحت می دهد و فشار چشم ها را کم میکند کمک می کند.

هنگام استفاده از لپ تاپ خود قوز نکنید

کار کردن با لپ‌تاپ برای چند ساعت در آخر هفته کار سختی نیست ، ولی انجام این کار برای بیش از 40 ساعت در هفته می‌تواند منجر به کشیدگی کمر، شانه و گردن شود. اگر می توانید، از یک مانیتور خارجی یا پایه لپ تاپ (با صفحه کلید و ماوس خارجی) برای نگه داشتن صفحه نمایش خود استفاده کنید. زمانی که به صفحه نگاه می کنید، خط چشم شما باید همسطح نوار آدرس در مرورگر وب شما باشد.

از مبل به عنوان میز کار استفاده نکنید

هر چند که وسوسه انگیز است، کاناپه مکان مناسبی برای کار کردن با لپ تاپ برای تمام روز نیست. اگرچه ممکن است راحت باشد، ولی قرار دادن پاها یا بدن کامل در حالت عمودی می تواند منجر به بی حسی و ناراحتی عضلانی شود.

از صندلی اداری مناسب استفاده کنید

ویژگی های قابل تنظیم روی صندلی اداری شما را از ناراحتی کمر و گردن نجات می دهد.

ارگونومی صحیح

در ارتفاع مناسب کار کنید

یک ارتفاع کار پیدا کنید تا آرنج‌هایتان به طور طبیعی همسطح ارتفاع میز قرار بگیرند. این کار به جای برخورد یا فشار تونل کارپال، هم ترازی بهتر مچ را افزایش می دهد.

پاهایتان آویزان را آویزان نکنید

پاهای خود را روی چند کتاب یا جعبه زیر میز خود قرار دهید، به شکلی که ران های شما تقریباً موازی زمین و باسن کمی بالاتر از زانوهای شما قرار گیرد. این کار فشار وارده بر ستون فقرات کمری شما را کم میکند.

ناهار را حذف نکنید و مطمئن شوید که به میزان کافی آب مینوشید

خوردن میان وعده در طول روز به جای خوردن غذا در دفتر آسان است. درست کردن یک وعده غذایی و نوشیدن مقدار کافی آب به شما این فرصت را می دهد که بایستید، راه بروید و اجازه دهید چشمانتان استراحت کنند.

فضای کار را با شرایط خود شخصی سازی کنید

تلاش کنید یک میز کار که بتوانید کاملاً احساس راحتی بکنید خودتان آن را بسازید. میز کار به این معنی است که هر بار که می نشینید باید ارتفاع، صندلی و مبلمان رایانه خود را تنظیم کنید. معمولا ، احتمال دارد به طور کلی از تنظیم کلی میز کار و صندلی صرف نظر کنید.

بلند شوید و راه بروید

هدف این است که در طول روز تا حد ممکن قدم بردارید، حتی اگر به جای دفتر کار در خانه هستید. هر چند وقت یکبار بلند شوید و مقداری راه بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست